maanantai 9. joulukuuta 2013

Tautisikermä ja yksi hakemalla haettu positiivinen vaikutus

Olen nyt niin tautiliemissä keitetty, että enemmän ei voisi olla mehut irti tiristettynä ja ihminen halkipoikkipinossa. On keuhkoputkentulehdus, on kusitulehdus, on silmätulehdus ja on pari jännittävää viitearvopoikkeamaa, jotka johtuvat mm. kroonisesti vajakista kilpirauhasestani.

Minulla olikin vähän heikko olo jo aikaisemmin ja tänä aamuna sitten ajattelin, että voisi kai sitä hupiansa vaikka lääkärissäkin käydä. Kohtasin vastaanotolla semmoisen natsimaisen tohtorisnaisen, että oksat pois. Samainen emäntä katsoi asiakseen määrätä minut vuodelepoon. Vuodelepoon!!!

Minähän en tietenkään vähästä heilahtanut ja pistin voimiini nähden aivan terhakkaasti hanttiin. Aloin määkiä "pakollisista palavereista" (= olen korvaamaton) ja tarpeesta ulkoilla (= kävin eilen juoksulenkillä, kun melkein pää hajosi kolmatta viikkoa köhäisenä ja sisällä) ja siitä, että "just tän viikon jälkeen töissä helpottaa" (= samaa olen jankannut 6-8 viikkoa kotona ja kavereille).

Minuun kohdistettiin paha silmä isolla P:llä (nytpä tiedän, mikä sekin on ja kuka sen omistaa). Lääkäri mulkoili minuun tuskallisen kuumottavasti kuin itse Sauron ja sen jälkeen kuului jylisevää ääntä, joka uhkaili minua keuhkokuumeella, sydänlihastulehduksella sekä sen mahdollisesti aiheuttamalla äkkikuolemalla.

Olin sanaton. Minun on maattava kokonainen viikko, ukko takavarikoi työkoneeni (jonka toki toin kotiin) ja rähisee jos edes tekstiviestejä kirjoitan (tämän postauksenkin teen salaa). Piinallista. Jo huomenna menee viimeistään hermot ja alan vittuilla viattomille ihmisille, koska vihaan sairastamista yli kaiken. Kaiken varalta siis: älkää ottako itseenne!

On tällä kaikella tietysti positiivisia vaikutuksiakin, jos hakemalla hakee. On mukava katsoa vierestä, kuinka siippa joutuu hoitamaan leikittämiset, päivälliset ja nukuttamiset Pakkauksen kanssa. Minä saan pelkkää halia eikä ukko saa hetken rauhaa, koska minulla on käytössä ylin mahdollinen potilaskortti, mitä kotihoidossa on mahdollista saada: vuodelepokäsky. Tosin veikkaan, että ilo katoaa kuin kuppa Töölöstä huomiseen mennessä.

Terveempää  joulunalusta teille!

2 kommenttia:

  1. Oh My...Sä sitten päätit ottaa kaikki tulehdukset kerralla, ettei tarvitse jatkuvasti lekurilla juosta, ja töistä olla poissa. Pysyhän nyt oikeasti siellä punkan pohjalla, ja kiusaat vaikka sitä perhettä sieltä käsin. Nopeaa paranemista!

    VastaaPoista
  2. Kiitos Minna! Vielä ei ole ratkaisevaa toipumista nähtävissä, mutta ei kai se kolmen viikon kehittymisen jälkeen tauti heti viitti lähteä, kun on mukavan majapaikan löytäny. Terveempää menoa sinulle!

    VastaaPoista